Overname Enschede Downtown en Ontdek Ootmarsum

Geen Blad voor de Mond van (oud)  Ootmarsummer Laurens Oude Elberink neemt alle uitgeefactiviteiten van PubliProm over. Daartoe behoren onder meer de uitgeefconcepten ‘DownTown’ en ‘Ontdek’, waarvan Enschede DownTown en Ontdek Ootmarsum de twee bekendste edities zijn. De series DownTown en Ontdek zijn handzame boekjes die op een verfrissende manier een weergave geven van het plaatselijke aanbod van een stad qua winkels, cultuur, culinair, lifestyle en health. Het zijn gratis boekjes die in een wijde omtrek en via diverse strategische leespunten verspreid worden.

De overname betekent voor Geen Blad voor de Mond een mooie uitbreiding qua klanten en eigen titels. Laurens Oude Elberink, directeur en eigenaar van Geen Blad voor de Mond: “We hebben best veel klanten en producties in Twente, maar opereren toch vooral regionaal en landelijk. De overname is een fraaie aanvulling voor ons, het zijn succesvolle bladen die bijdragen om lokaal sterker vertegenwoordigd te zijn. Bovendien zijn het concepten die in de zomer ook doorlopen, waarmee we ook minder last hebben van een zomerdip. De edities blijven qua concept hetzelfde, maar we gaan vernieuwing doorvoeren via toevoeging van digitale en social media.” Geen Blad voor de Mond bestaat sinds 2008, het bureau heeft twaalf medewerkers en vestigingen in Enschede en Deventer. Geen Blad voor de Mond is een conceptontwikkelaar en maker van uitgeefproducten en business-to-business media. Denk aan vakbladen, relatiemagazine, platforms, tablet media, jubileumuitgaven en huis-aan-huis verspreide media zoals kranten en bedrijfspresentaties.
Door de overname slaat PubliProm een andere weg in. Mariola Dieperink, eigenaar van PubliProm: “Ik heb acht jaar geleden het concept ontwikkeld en op de markt gebracht. Het gaat me aan het hart om er afstand van te doen, maar ik maak nu andere keuzes. Ik zie in Geen Blad voor de Mond een sterke opvolger die niet alleen een groter team heeft, maar ook meer te bieden heeft qua aanvulling met eigentijdse media. Voor mijzelf is dit het moment om een nieuwe weg in te slaan. Ik wil in ieder geval alle klanten en de dames die aan de uitgaven hebben meegewerkt bedanken voor het vertrouwen en de leuke samenwerking.”

Geen blad voor de mond
In het midden staan Laurens Oude Elberink en Mariola Dieperink, zij worden geflankeerd door Zita Arnoldus (links) en Lindy Nieuwhuis. Laatstgenoemde twee zijn projectmanagers van Geen Blad voor de Mond, zij zullen zich ontfermen over de realisatie van de nieuwe uitgaven.

 

< Vorig / Volgende bericht >

Gerelateerde berichten

Verrassend kookboek ‘Fijnproeven’ met chef-koks van sterrenrestaurants

Verrassend kookboek ‘Fijnproeven’ met chef-koks van sterrenrestaurants

Uitgever ‘Geen Blad voor de Mond’ heeft weer een prachtig culinair boek samengesteld. Chef-koks ...

Lees verder >
Boek Fijnproeven in Twente levert ruim € 22.000 op!

Boek Fijnproeven in Twente levert ruim € 22.000 op!

De verkoop van het culinaire boek Fijnproeven in Twente, heeft een fraai resultaat opgeleverd. En da...

Lees verder >
Toprestaurants in Twente steunen met boek ‘Fijnproeven’ de voedselbank

Toprestaurants in Twente steunen met boek ‘Fijnproeven’ de voedselbank

Twintig betere restaurants uit Twente hebben meegewerkt aan een nieuw boek genaamd  ‘Fijnproeven ...

Lees verder >