Hyundai en Van Gogh Museum verrassen kwetsbare ouderen met workshop schilderen

Het Van Gogh Museum en Hyundai organiseerden vandaag, maandag 26 oktober, de ‘Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day’, met diverse activiteiten om het werk en leven van Vincent van Gogh dichter bij kwetsbare ouderen te brengen. Een groep voor wie een museumbezoek niet vanzelfsprekend is. Tijdens deze eerste editie worden de deelnemers Coronaproof en in hun eigen omgeving verrast met een workshop schilderen in de stijl van Van Gogh.

Kunst kan mensen verbinden, inspireren en troost bieden. Het bezoeken van een museum is voor kwetsbare ouderen in deze moeilijke tijd, maar ook in een wereld zonder coronapandemie, echter niet altijd makkelijk. In samenwerking met partners van het Van Gogh Museum uit de sector zorg en welzijn, worden tijdens de Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day op verschillende locaties speciale workshoppakketten aangeboden.

De workshopvideo waarin het werk Boerderij in het koren (1888) centraal staat, is voor iedereen online beschikbaar. Bekijk hier de video. https://www.youtube.com/watch?v=oYrf0a0LXBc&feature=youtu.be

Door ouderen een creatieve middag te bezorgen, hopen Hyundai en het Van Gogh Museum een positieve bijdrage te leveren aan hun welzijn.
Schilderbenodigdheden voor de workshop worden aangeboden door Royal Talens, lid van de Van Gogh Museum Global Circle, een wereldwijd netwerk van corporate patrons.

Toegankelijkheid
Hyundai is sinds 2016 partner in mobiliteit van het Van Gogh Museum en zal tot zeker 2022 bij het museum betrokken blijven. Toegankelijkheid is voor beide partijen een belangrijke kernwaarde. Samen met Hyundai ontwikkelt het Van Gogh Museum educatieve activiteiten voor diverse doelgroepen. Naast deze activiteiten maakt Hyundai ook de Koreaanse vertaling van de MultiMediaTour mogelijk, alsook de Koreaanse museumgids.

 

< Vorig / Volgende bericht >

Gerelateerde berichten

Hyundai gaat China helpen met ontwikkeling waterstofecosysteem

Hyundai gaat China helpen met ontwikkeling waterstofecosysteem

Hyundai breidt de afzet van zijn waterstof-elektrisch aangedreven bedrijfswagens uit naar China. Het...

Lees verder >
Re:Style 2020: kleding en sieraden van gerecycled automateriaal

Re:Style 2020: kleding en sieraden van gerecycled automateriaal

Het automerk Hyundai lanceert Re:Style 2020: een collectie duurzame mode gemaakt van gebruikte en re...

Lees verder >
Hyundai toont eerste glimp gefacelifte KONA en KONA N Line

Hyundai toont eerste glimp gefacelifte KONA en KONA N Line

Hyundai laat een eerste glimp zien van de gefacelifte KONA (benzine en hybride) en KONA in N Line-ui...

Lees verder >