Hans Bolscher neemt na ruim 40 jaar afscheid bij Flynth

Na een werkzaam leven van 41 jaar met als gouden leidraad ‘De klant centraal’ neemt Hans Bolscher afscheid van Flynth. Het is niet het afscheid wat hij voor ogen had. Het liefst had hij zijn vertrek cachet willen geven door zijn klanten en collega’s lijfelijk de hand te geven. Het blijft daarom vreemd dat je na al die jaren, met volledige inzet, juist in de coronatijd afscheid neemt als relatiebeheerder bij Flynth. “Ik kijk echter met een heel tevreden gevoel terug op dit bedrijf. Mijn werkzaamheden veranderden sterk, maar ik kon altijd een beroep doe op mijn collega’s en zij op mij. We vormden echt een team. Eén ding hield hij hoog in het vaandel: ‘de klant staat en stond centraal’. Ik ben ook erg blij dat er goede opvolging voor mij is gevonden,” vertelt de scheidende Hans Bolscher. Namens de collega’s was er toch warme aandacht voor het afscheid. Bij zijn huis werd een prachtig, sprekend  spandoek geplaatst met ballonnen, een bos bloemen en een cadeau. Dankzij dat cadeau kunnen Hans en zijn vrouw Christa op de nieuwe bank terugkijken op het werkzame leven van het Ootmarsumse gezicht van de Gibo Groep en later Flynth.


Van de naam ABTB naar Flynth

Hans is  in 1978 begonnen bij het toenmalige accountantskantoor van de ABTB in Almelo. Hij kwam daar als één van de eerste HEAO ’ers binnen en dat was voor die tijd iets heel bijzonders. In de jaren ’80 kwam Hans met zijn inmiddels opgebouwde klantenbestand in het midden- en kleinbedrijf naar Ootmarsum aan De Mors 55 om vandaaruit samen met andere collega’s het kantoor verder uit te bouwen en dat is gelukt. “Aanvankelijk werkten er 10 collega’s en in de topjaren waren dat er meer dan 20. Dat was nog in de periode dat bijna alles handwerk was. Toen de automatisering zijn intrede deed en nu bijna alles geautomatiseerd verloopt, zie je dat het aantal collega’s weer afneemt. Het uitgangspunt bleef om zo dicht mogelijk bij de klant te blijven. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Het aantal vestigingen nam toe, evenals de digitalisering. Maar Hans bleef dicht bij zijn klanten en daar heb ik altijd heel veel waardering voor gehad,” vertelt oud-directeur Henk Eertman. “Hans heeft in de loop der jaren vele veranderingen meegemaakt, waaronder de naamgeving van het kantoor. Aanvankelijk accountantskantoor ABTB waar later accountantskantoor Amil voor het MKB aan werd toegevoegd. Op een gegeven moment werd voor beide namen een nieuwe bedacht: De Gibo Groep Accountants en Adviseurs. Tenslotte was er die fusie met Flynth en onder die naam neemt hij nu afscheid van de organisatie.”
Na zijn verhuizing van Almelo naar Ootmarsum is hij in zijn stadje ook meerdere keren van plek veranderd.  Na De Mors werd het de Oostwal. Vervolgens verhuisde het kantoor naar de Walstraat om tenslotte te eindigen aan de Denekamperstraat.  Bij al die verhuizingen bleek hij een bij uitstek uitstekende organisator.

“Hans heeft zich al die jaren met een enorm plichtsbesef ingezet en niet alleen  voor klanten, maar voor de gehele organisatie. Zijn makkelijke manier van contacten leggen heeft de organisatie geen windeieren gelegd. Altijd wist hij een ingang te krijgen bij de belastingen, de sociale verzekeringsbank en andere overheidsinstellingen. Op deze wijze wist hij met het grootste gemak de vele contacten in het voordeel van de klanten af te handelen.  Ook voor veel collega’s was hij een vraagbaak en bedacht hij vele oplossingen van problemen,” aldus Henk Eertman.
Hans Bolscher zag Flynth uitgroeien tot de grootste adviseur en accountant voor het midden- en kleinbedrijf in de agrosector. Van een papieren wereld naar een digitale wereld. Ook zag Hans zijn werkzaamheden sterk veranderen; van het verzorgen van jaarrekeningen en aangiften naar een adviserende rol. Daarbij kon hij altijd een beroep doen op tal van collega’s met specialistische kennis over arbeidsrecht, ruimtelijke ordening, subsidies, fiscaliteit  en andere specialisaties. Eén ding is in al die jaren nooit veranderd; de klant staat centraal Hans is blij dat er goede opvolging voor hem is gevonden. Zo snel als het Covid virus het weer toe laat, zal zijn vertrouwde kantoor Ootmarsum weer open gaan en zal Hans hier ongetwijfeld nog  af en toe te vinden zijn. Zijn kenmerkende betrokkenheid voor klanten , maar ook zijn maatschappelijke betrokkenheid zullen altijd blijven. Hans bedankt ook via deze weg nogmaals alle relaties en ook zijn collega’s voor de fijne samenwerking,” vertelt zijn huidige directeur Stephan Holsink.

Daarnaast was en is Hans Bolscher nog op vele fronten actief voor de gemeenschap in Ootmarsum. Denk hierbij aan de BMS, de Nachtwacht, de vogelwerkgroep, de Simon en Judaskerk alsmede de scouting en niet te vergeten de Stichting Litouwen.  Er zijn maar weinig Ootmarsummers, die niet op de één of ander manier in welke hoedanigheid dan ook kennis met hem hebben gemaakt. Voor heel zijn inzet is hij koninklijk onderscheiden. Een bijzonder aimabel persoon neemt afscheid van zijn werk, maar gelukkig niet van Ootmarsum.

 

 

 

< Vorig / Volgende bericht >