Binnen anderhalf jaar vier-sterrenstatus herberg Othmar

De directie en de medewerkers van de Othmar Herberg voelden zich trots op het moment dat ze te horen kregen dat hun hotel een 4-sterrenstatus kreeg. Dit unieke hotel heeft de erkenning gekregen voor hun service en faciliteiten met een 4-sterrenclassificatie. Deze classificatie werd uitgereikt door Hotelsterren, de organisatie geïnitieerd door Koninklijke Horeca Nederland, dat onafhankelijk hotels beoordeelt. Een belangrijk moment voor de Othmar Herberg die sinds de opening, anderhalf jaar geleden, dit ambitieuze doel nastreefde.

WoW-effect
Een deskundige van Hotelsterren bezocht de Othmar Herberg en ervoer direct een ‘WoW’-effect bij binnenkomst bij de receptie, waar tevens de shop gevestigd is. Deze eerste indruk werd alleen maar versterkt bij het bezichtigen van de kamers. Na het zien van de ruime badkamers en kamers met grote bedden, werd duidelijk dat het hotel geen enkel detail over het hoofd heeft gezien in hun streven naar comfort voor hun gasten. Het gebruik van lokale producten bij het ontbijt voegt daar nog een smaakvolle lokale dimensie aan toe, aldus de deskundige, die ook zaken als hygiëne, kundig personeel en gastronomie beoordeelde.

Bierbeleving
De Herberg, die beleving hoog in het vaandel heeft staan, heeft zich eveneens onderscheiden met het doorvoeren van een uniek bierthema dat niet alleen in decoratie maar ook in ervaring nadrukkelijk naar voren komt. “Als verlengstuk van de Othmar Brouwerij hebben we met de Herberg de mogelijkheid om gasten de ultieme bierbeleving te bieden”, aldus eigenaar Dirk Heupink. De bierspa en de rondleidingen bieden een unieke twist en werden positief ontvangen door de deskundige. Naast complimenten heeft de deskundige ook waardevolle tips gegeven waarmee de Othmar Herberg in de toekomst aan de slag zal gaan om de gastervaring nog verder te perfectioneren.

“Kwaliteit bieden aan onze gasten”
Bedrijfsleidster Joyce Veltmaat, samen met eigenaren Bart Nijhuis en Dirk Heupink, is met recht verheugd over de prestatie. “Deze classificatie is een bevestiging van de kwaliteit die wij onze gasten willen bieden en we zijn enorm dankbaar en trots op ons team dat zo toegewijd heeft gewerkt om dit te bereiken,” aldus Joyce. Het doel om 4 sterren te behalen binnen anderhalf jaar na opening van de Herberg is daarmee een feit geworden. “De sterrenclassificatie is voor ons erg belangrijk om te behalen, omdat we op deze manier onze gasten een indicatie kunnen geven van wat ze kunnen verwachten wanneer ze bij ons komen overnachten. Uiteraard is dit ook in een tijd van online boekingen erg belangrijk, aangezien gasten steeds meer op zoek gaan naar kwaliteit.”

Deze mijlpaal is uiteraard niet onopgemerkt voorbijgegaan en is goed gevierd met het complete team. Ook de beoordelaar mocht deze mijlpaal vieren met een tastbare herinnering aan zijn bezoek – een heerlijk lokaal Othmar biertje.

Overnachtingen in het hotel en arrangementen voor de bierspa zijn te boeken via www.othmar.eu.

< Vorig / Volgende bericht >