CDA Fractie Dinkelland stelt college vragen

De CDA fractie Dinkelland heeft met veel verbazing en onbegrip het artikel gelezen op de voorpagina van TC Tubantia. Daarin wordt melding gedaan dat kabelbedrijf  Cogas de diensten met Ziggo opzegt en in zee gaat met  provider Caiway. Klanten zijn  pas na het krantenbericht hiervan op de hoogte gesteld en dat vindt het CDA een vreemde gang van zaken. Vandaar de vragen, die aan het college van Dinkelland worden gesteld. Hieronder de volgende vragen aan het college.

Het college wordt verzocht de volgende vragen schriftelijk te beantwoorden.

cogas
Klanten van Cogas en Ziggo hebben uit de krant moeten vernemen, dat Ziggo niet meer wordt doorgegeven via het Cogas netwerk. Wij zijn van mening dat dit een slechte vorm van communicatie is. De klanten hadden eerst geïnformeerd moeten worden, voordat  de pers werd ingeschakeld. Bent u dat met ons eens?
Hoofdkantoor Ziggo

  1. Bent u als college en aandeelhouder van Cogas vooraf betrokken bij deze actie en actief geïnformeerd over de gevolgen voor de inwoners van Dinkelland? Zo ja hoe hebt u hier op gereageerd? Zo nee, welke actie onderneemt u daar op?
  2. Was u bekend als college en aandeelhouder met de verplichting tot overstappen toen Cogas overging tot de aanleg van glasvezel in de gemeente Dinkelland? Zo ja, waarom is de raad daarover niet geïnformeerd? Zo nee, dan graag een verklaring hoe het mogelijk is dat u daarvan niet op de hoogte was?
  3. Uit de beschikbare informatie wordt de huidige Ziggo klant gestuurd richting één aanbieder, namelijk Caiway. Dit lijkt gedwongen winkelnering. Cogas is wettelijk aangewezen als kabelbedrijf en moet aanbieders toelaten? Is het mogelijk om ook voor andere providers te kiezen? En vindt u het ook niet vreemd dat Ziggo, die vele tevreden klanten heeft in Dinkelland niet meer doorgegeven kan worden?
  4. Een aantal inwoners neemt nu bij Ziggo een volledig pakket af (televisie, telefoon, internet) inclusief een emailadres van Ziggo. In de nieuwe situatie komen Ziggo emailadressen te vervallen, dit moet niet licht opgevat worden. Wat is uw mening als college en aandeelhouder over het vervallen van de Ziggo emailadressen?
  5. Een aantal andere services van Ziggo zijn straks ook niet meer beschikbaar, zoals Ziggo Spots. Worden dit soort services door Caiway of andere aanbieders via het Cogas netwerk in de toekomst ook aangeboden?
  6. Is het u bekend of de overgang voor inwoners van Dinkelland extra kosten (bijvoorbeeld aanschaf elektronica of hoger abonnementsgelden) met zich meebrengt? Indien niet bekend, kunt u dat nagaan en ons informeren?
    Caiway_logo

 

< Vorig / Volgende bericht >

Gerelateerde berichten

Bladkorven terug in straatbeeld

Bladkorven terug in straatbeeld

Het is volop herfst en dat is goed te merken aan het vallen van de bladeren. Het is dan een uitkomst...

Lees verder >
Gemeentes geven groene cheques uit

Gemeentes geven groene cheques uit

De gemeentes Dinkelland en Tubbergen wil lokale energie-initiatieven van inwoners stimuleren. Daarom...

Lees verder >
Lokalen winnen in Dinkelland

Lokalen winnen in Dinkelland

De gemeenteraadsverkiezingen in de Dinkelland hebben een lichte verschuiving teweeggebracht. Lokaal ...

Lees verder >